Ga naar de hoofdinhoud Ga naar de zoekopdracht Ga naar de hoofdnavigatie
Advies
Sales Contact Image
Verkoop advies 030 202 5006
Onze hotline
Nieuw design, beproefde kwaliteit, evenveel hart – welkom bij ons!

Verzendingsinformatie

Moet ik verzendkosten betalen?

Wij leveren al onze producten binnen het Nederlandse vasteland tot aan de stoeprand.

De verzendkosten bedragen:

  • € 49 bij een productwaarde tot en met € 1.700

  • € 149 bij een productwaarde vanaf € 1.700

Waarom hebben sommige artikelen langere levertijden?

Producten die niet in voorraad zijn, worden op bestelling gemaakt. Dit neemt extra tijd in beslag omdat wij veel belang hechten aan kwaliteit.

Kan ik een gewenste leverperiode aangeven?

Ja, tijdens het bestelproces kun je bij veel producten een gewenst tijdvak voor de levering selecteren. Zodra je dit hebt aangegeven, houden wij rekening met dit tijdsvenster. Houd er rekening mee dat er in het hoogseizoen kleine afwijkingen van enkele dagen kunnen zijn. Daarnaast hebben sommige van onze accessoire-partners geen invloed op het exacte verzendmoment, waardoor accessoires soms al kort na je bestelling geleverd kunnen worden.

Hoe en wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Zodra de goederen op voorraad zijn, wordt de levering – afhankelijk van de grootte en het gewicht – op een van de onderstaande manieren uitgevoerd. Zorg ervoor dat de gekozen leverlocatie bereikbaar is voor onze pakketdiensten of transporteurs. Daarbij spelen onder andere brughoogtes en gewichtsbeperkingen van wegen een belangrijke rol.

Levering Levertijd Bijzonderheden
Pakketbezorging via pakketdienst ca. 3-5 werkdagen Geen levering aan volkstuincomplexen
Palletbezorging via stukgoedtransport ca. 1–2 weken Levering met voertuig van 7,5 tot 12 ton
Palletbezorging via XXL-transporteur ca. 1–2 weken Levering met voertuig van 40 ton. Toegankelijkheid van de losplaats moet verzekerd zijn

Bij het bestellen van accessoires kan het voorkomen dat wij je zending wegens het totale gewicht niet via pakketdienst, maar via transporteur moeten versturen. Hierdoor kan de levertijd iets langer worden. Ook in het hoogseizoen kan er door de grote hoeveelheid bestellingen af en toe vertraging optreden.

Mijn bestelling is onderweg – waar moet ik op letten?

Zodra je bestelling door ons is gecontroleerd en de artikelen op voorraad zijn, wordt deze aan onze logistieke partners doorgegeven voor levering. Hoewel wij ons best doen alle artikelen in één levering te versturen, kan het gebeuren dat je meerdere deelleveringen op verschillende momenten ontvangt. Voor elke levering ontvang je een verzendbevestiging per e-mail met alle belangrijke informatie.

Wordt mijn bestelling met pakketdienst geleverd – krijg ik een trackinglink?

Ja. Bij levering via pakketdienst ontvang je een trackinglink per e-mail. Deze is ook terug te vinden in je persoonlijke klantenaccount. Ben je niet thuis, geef dan indien mogelijk een veilige afleghoek op.

Wordt mijn bestelling met transporteur geleverd – hoe kan ik mij voorbereiden?

Heb je grotere artikelen besteld, dan worden deze via een transporteur geleverd. De levering van je nieuwe tuinproject is spannend, maar geen zorgen – onze transporteurs zijn echte professionals. Lees daarom het volgende goed door:

Na ontvangst van de verzendbevestiging per e-mail neemt de transporteur telefonisch of per e-mail contact met je op met een leverdag en een tijdvak. Houd er rekening mee dat deze afspraak, eenmaal vastgelegd, niet meer op korte termijn kan worden verzet, omdat de vrachtwagen een vaste route rijdt waarvan niet kan worden afgeweken.

Soort levering Palletbezorging via stukgoedtransport Palletbezorging via XXL-transporteur
Aflop ter plaatse Lossen met laadklep en palletwagen Lossen met meeneemheftruck vanaf de zijkant van de vrachtwagen
Afspraak levering Per e-mail Per telefoon
Vrachtwagenafmetingen 7,5 tot 12 ton 40 tonner, 18 m lang, 4 m hoog
Productafmetingen Tot 2,4 meter lengte, tot 800 kg Tot 8 meter lengte, tot 1500 kg

Op de dag van levering kan de transporteur een tijdvak van ongeveer 6 uur vastleggen. De chauffeur belt je echter altijd ca. 30 minuten voor aankomst vanuit de vrachtwagen, zodat je je kunt voorbereiden. In de regel vindt de levering via onze XXL-transporteur plaats met een meeneemheftruck. Zorg er daarom voor dat de toegangswegen en de laad- en losplaats geschikt zijn voor een vrachtwagen van dit formaat.

In uitzonderlijke gevallen komt onze XXL-transporteur met een kraanwagen. In dat geval moet er aan de zijkant van de vrachtwagen voldoende ruimte zijn om zich met steunpoten te stabiliseren en de goederen met de ingebouwde kraan van de vrachtwagen te tillen.

Let op: de chauffeur is niet verplicht de pallet neer te zetten op de exacte plaats waar je project moet worden opgebouwd. De levering vindt in principe altijd plaats tot aan de straatkant. In de praktijk zijn chauffeurs vaak bereid om met de meeneemheftruck nog een paar meter te rijden, bijvoorbeeld om de pallet op een oprit neer te zetten. Dit is echter volledig ter beoordeling van de transporteur en chauffeur.

Wat moet ik doen zodra de goederen geleverd zijn?

Zodra de pallet is gelost, is het moment gekomen om de goederen te inspecteren. Vind je uiterlijke schade, dan is dat in eerste instantie geen reden tot bezorgdheid. De meeste van onze houtproducten zijn voorzien van een extra plank en kleine beschadigingen herstellen wij graag voor je. Documenteer zichtbare schade direct samen met de chauffeur op de leverbon en maak foto’s van de leverbon en van de producten.

Nadat de chauffeur vertrokken is, vragen wij je de goederen binnen 10 dagen ook van binnen te controleren. Zijn er glasdelen beschadigd? Zijn onderdelen verschoven of kapot gegaan? Meld alle schade met foto’s via ons contactformulier, zoals in het volgende hoofdstuk beschreven.

Mijn goederen zijn beschadigd – wat nu?

Stel je tijdens het uitpakken of binnen de garantieperiode schade vast, neem dan contact met ons op via het contactformulier. Wij hebben dan een beschrijving nodig, foto’s van de schade en een lijst van de beschadigde onderdelen. Hiervoor is het handig de onderdelenlijst uit de montagehandleiding te gebruiken en aan te geven welke onderdelen in welke aantallen defect zijn. Hoe nauwkeuriger de informatie, hoe sneller wij je vervangende onderdelen kunnen toesturen.

Ook bij zelf veroorzaakte schade kunnen wij tegen betaling vervangende onderdelen bij de leverancier bestellen. Een veelvoorkomend voorbeeld hiervan is stormschade. Neem in dat geval ook contact op met onze klantenservice voor het beste advies.

Hoe kan ik de goederen terugsturen als ik ze niet wil houden?

Wil je de geleverde producten binnen de wettelijke herroepingsperiode van 14 dagen terugsturen? Jammer dat we je niet hebben kunnen overtuigen. Neem dan contact op met onze retourservice. Wij nemen vervolgens spoedig contact met je op over de retourzending.

Belangrijk: stuur geen goederen naar ons kantooradres, omdat wij daar geen goederen kunnen ontvangen.

Voor de organisatie van het retourtransport en de bijbehorende kosten ben je zelf verantwoordelijk. Voor transportgoederen bieden wij vrijblijvend een ophaalservice aan. De kosten hiervoor hangen af van het product en bedragen doorgaans rond de € 300.

Wordt door een retour of annulering een eerder bereikt minimum bestelbedrag onderschreden, dan vervallen gratis verzending en eventuele kortingen.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Wend je ook hiervoor tot onze retourservice. Bij een tijdige annulering zijn er geen kosten voor jou. Houd er echter rekening mee dat wij de goederen vaak nog dezelfde dag doorsturen naar ons magazijn. Als de goederen op het moment van annulering al onderweg zijn, moeten wij de kosten voor het retourtransport alsnog aan jou doorberekenen.